Σάββατο 5 Απριλίου 2014

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ...ΝΟΝΩΝ


Την λένε Ελευθερία και είναι η νονά μου.
 
 
 Τον λένε Παναγιώτη και είναι ο άντρας της . Ο νονός μου! 
Δεν έβαλε αυτός το λάδι αλλά ποιος νοιάζεται; Τι σημασία έχει; Εγώ πάντα έλεγα'' η νονά μου και ο νονός μου''. Και τους αγαπούσα πολύ .
Βασικά ακόμη εξακολουθώ να τους αγαπώ, ίσως ακόμη περισσότερο, και να τους θαυμάζω γιατί ήταν άνθρωποι μικρομεσαίοι με παιδεία που δέθηκε πάνω τους μετά από ψυχική καλλιέργεια και διάβασμα και μεγάλο απόθεμα αγάπης.
 Η νονά μου πλησιάζει τα 80 και ο νονός μου τα 90. Παρελθόν κομουνιστικό ακόμη και εκείνα τα πέτρινα χρόνια .Ο νονός μου έχει και μια εξορία που σμιλεύει ηρωικά το παρελθόν του .Και δεν αναφέρομαι στο φρόνημά του ή την πολιτική του τοποθέτηση όσο στο πως ένας άνθρωπος στάθηκε πιστός στα πιστεύω του και στις αξίες του , στον αγώνα του για αυτό που ο ίδιος αισθανόταν ως ελευθερία, δημοκρατία.
Η νονά μου και ο νονός μου ήταν πάντα κοντά μου ακόμη και τώρα που είμαι σε αυτή την ηλικία.
Παιδικά  χρόνια ,εφηβεία ,γάμος , γέννες  ,βαπτίσεις ...χαρές , στεναχώριες ...πάντα παρόντες. Ένα τηλέφωνο ,ένας καλός λόγος αυτή η φωνή της νονάς μου που αντιλαλεί στα αυτιά μου ''Συνέχισε .Οι αγωνιστές δεν το βάζουν κάτω. Είμαι υπερήφανη για σένα''
Τα περισσότερα δώρα τους ήταν βιβλία. Και όλα με αφιέρωση. Στα 8 μου χρόνια το δώρο τους στα γενέθλιά μου ήταν ''ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ'' της Διδώς Σωτηρίου. Βασικά δεν θυμάμαι πολλά από τα δώρα τους γιατί ποτέ δεν με ενδιέφερε αν μου φέρνανε δώρο .Ήμουν τόσο γεμάτη από το νοιάξιμο , την αγάπη που περίσσευε .
 Ποτέ μου δεν αξιολόγησα τους ανθρώπους από τα δώρα τους. Στην πορεία της η ζωή με δίδαξε ότι ''ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΔΩΡΑ ΦΕΡΟΝΤΑΣ''. Αυτό που έχει σημασία είναι τα δώρα ΨΥΧΗΣ που δυστυχώς  δεν αγοράζονται αλλά χαρίζονται. Εάν φυσικά έχεις απόθεμα από αυτά. Πολλές φορές τα δώρα προσφέρονται για να καθ αγιάσουμε την ψυχή μας και να απαλύνουμε τις τύψεις μας και είναι κρίμα γιατί στην περίπτωση των νονών όταν αυτό συμβαίνει καταργείται ουσιαστικά το μυστήριο της βάπτισης και γίνεται απλά ένα νταβατούρι κάτι που γίνεται απλά για να γίνει. Πόσα πράγματα γίνονται για να γίνουν απλώς !
 Πόσοι νονοί και νονές χάθηκαν  μαζί με τα ''δώρα'' τους  μετά το τέλος της βάπτισης ,μερικά χρόνια αργότερα και πόσοι νονοί αγοράζουν και στέλνουν τα δώρα στα βαπτηστήρια τους για να μην τους καταλογιστεί η απουσία! Σαν θλιβερά και ''κακά ''αντίγραφα πίνακα διάσημου ζωγράφου ...Κανείς δεν μπορεί να αγαπήσει τέτοια αντίγραφα και ειδικά οι άνθρωποι σαν και εμένα που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια στο μυαλό μας και στην καρδιά μας την εικόνα νονών που τίμησαν το μυστήριο και το παιδί που βάπτισαν.
Έτσι απλά λίγες σκέψεις τώρα που το Πάσχα πλησιάζει ....Κάτι σαν διαφήμιση του Johnnie Walker ''OTAN TO JOHNNIE WALKER ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΝΥΧΤΑ ΦΕΥΓΕΙ ''...ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΝΟΝΟΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΣ''
 

1 σχόλιο:

  1. Εύστοχο! Πολύ! Υπήρξα αναδεχτούδι εξαφανισμένου νονού... Και ναι. Με πειράζουν τα ψευδεπίγραφα, τα εξώφυλλα γενικώς, κι έχω μια προσήλωση στα Φύλλα την Καρδιάς! Παιδιόθεν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή